Sep 18, 2010

Entri Untuk Dapatkan BE Nuffnang

Waa... kalu berblogwalking, sumernyer duk citer pasal Buffered Earning aka BE yang diorang dapat dari Nuffnang. Sungguh seronoknyerr (bercampur sedikit jeles juga) Berbunga-bunga dalam taman hati nak merasa juga dapat BE dari Nuffnang.. Jadi, saya postkan entry ini khas untuk membodek Nuffnang agar bagi juga BE tu kat saya menjelaskan apa itu BE dan apa itu Metered Earnings aka ME, dan beza antara CPM Campaigns dengan CPC Campaigns. Tapi seblom tu, saya nak ucap TAHNIAH kat Nuffnang coz jadi COVER kat Kosmo Infiniti.. Kalau nak tahu, klik aje kat sini..

1st skali, saya nak citer pasal CPC Campaigns. Untuk blogger newbie spt saya (saya le terutamanya..tapi saya tetap bersyukur!!) biasanya akan dibayar mengikut jumlah klik yang unik bagi ad yang tengah tayang kat blog tuh.. Nak tahu ad tuh di bawah CPC Campaigns ke tak, kat page earnings tu, kat table campaigns, ade column TYPE yang kuar global CPC. Ha, so ad tuh dibawah CPC Campaigns. So, kalu takde orang klik, x dapat money lorr.. Jadi ribuan terima kasih buat kawan2 yang telah sudi mengklik ad kat blog saya nih..
credit

Yang bestnyer kalu dapat CPM Campaigns, coz tak yah nak penin-penin menggoda mitak kenkawan klik. Just penin-penin berusaha memantapkan appearance & intipati blog supaya dapat menjana trafik dan menambahkan unique visitor sekaligus meramaikan followers. Sebab ape? Coz uols (dan moga-moga saya nanti..Aminn..) dibayar mengikut jumlah unique visitor yang datang semasa ad tuh tgh menayangkan diri. Visitor pon takyah nak lenguh-lenguh tangan susah-susah aja utk klik. Ha, bawah CPM Campaigns ni la yang ade BE dan ME.

Kat earnings korang nanti (i agak je ni..yola, i tak dpt BE lagi maa..) akan ade table untuk Buffered Earnings bagi ad CPM yang tengah berlangsung. Kat situ uols leh tgk, ade 3 ke 5 ke or 10 ke (bestnyer..nak BE!!!) list BE yang uols dapat dari Nuffnang. Bila ad tuh dah tamat, jumlah earning bagi each ad dalam BE tuh akan ditransfer ke table baru yang bernama Metered Earnings. Kat sini uols leh tgkla berapa $$$ uols dapat utk setiap CPM yang berlangsung sebelom nih.. Tak ke best tuhh??

Ok, nanti di entry yang lain, saya citer pasal nape bila uols bukak blog dengan excitednya nak tgk ad ape yg tgh tayang, skali ad tuh tdo daaa.. Tak bangun2 even uols duk wat muke manja ala-ala Puss in Boots..

wahai encik Nuff, bagila BE kat saya..

8 comments:

  1. nak BE juga.. huhu.. sedeynya xdpt seketol pom.. hehe

    ReplyDelete
  2. huhu..samerla kita..xper,nanti adela rezki utk kita tu!! Aminn..

    ReplyDelete
  3. sis unique visitor tu aper erk..hihi..
    xper kite sma2 tungu cpm.

    ReplyDelete
  4. oo uv tu maksudnya, kalau tak silap, jam 9 pagi dia pi blog suzie, then dia klik..pastu dia stay 5 min baca entry then dia klik skali lagi kat iklan td..rasanya yang 1st klik saja yang dikira oleh Nuffnang..

    ReplyDelete
  5. lama tak BE tu duk kt blog kita?
    BE tu la yg visitor xyah nk klik2 kan?

    ReplyDelete
  6. bergantung pada uv yang dibeli..kalau ads be org klik lagi bnyk earning dpt..tp kalau tak klik pon still dpt earning gak..

    ReplyDelete
  7. salam. tumpang tanya. kalau for newbie kan kita cuma dapat CPC campaign kan ? biasanya duit akan masuk bila ea? sebab saya baru daftar nuffnang masa 7 Nov hari tu. bilangan klik unik pun agak tinggi. dalam 1000 sehari. so, mcm mana nak dptkan income. ke kita kena tunggu je? ms sis dpt tu dalam bpe lama lepas mendftar ? 2 weeks? 1 month ? or 2 month etc. ? thanks for answering :)

    ReplyDelete
  8. @puan mira : err..kat mana ek pn. mira tgk bilangan klik, setahu saya kat dashboard nuffnang takde tunjuk bil. klik, yang ada UV dan jumlah views, yang tu trafik bukan klik..

    utk be, bergantung jugak, ada yang dpt awal, ada yang dpt lambat, macam saya, lepas 2 bulan baru dpt be..

    ReplyDelete